Categorii
Producatori

Fructe Goji-sursa de energie si vitamine

Fructe Goji-sursa de energie si vitamine
Goji este cunoscut de peste 2000 de ani in Tibet si folosit in medicina traditionala datorita numeroaselor beneficii curative.
Localnicii care consuma zilnic sub forme diferite – ca fructe uscate, juice, ceai sau ca ingrediente in mincaruri - traiesc mai mult, mai energic si mai sanatos chiar si peste 100 de ani.
Legendele vorbesc despre goji încă din anul 800 D.C., cea mai cunoscută relatând despre fântâna de lângă un tufiş cu fructe goji.
Călugării tibetani care beau apă din această fântână au observat primii calităţile ei deosebite asupra organismului şi au înţeles că fructele goji care cădeau în apă îi dădeau aceste calităţi.
O altă legendă vorbeşte despre un chinez numit Li Qing Yuen, care ar fi trăit 252 de ani consumând zilnic supă din fructe goji, practicând yoga taoistă şi făcând mişcare. Cu timpul vestea despre fructul miraculos s-a răspândit, au venit oameni din toată Asia şi au luat răsaduri pe care le-au plantat în satele lor.
Încetul cu încetul planta s-a răspândit în Himalaya şi Asia, tot mai mulţi oameni au auzit şi încercat fructul goji iar medicii au efectuat tot mai multe cercetări şi au scris cărti despre el. S-a dovedit statistic ca in aceasta regiune numarul persoanelor cu virste peste 100 de ani este de 16 de ori mai mare ca in celelalte regiuni ale lumii!!
Este al doilea in lume ca continut de vitamina C, contine mai mult beta caroten ca morcovii si mai mult fier decit o friptura dar este bogat in vitamina B si altele. Este cel mai eficient antioxidant – consumul a numai 20 grame de goji asigura necesarul zilnic de antioxidanti!!
Ce conţine mai exact această plantă?
- 18 amino acizi care formează un bloc de proteine şi conţin 8 substanţe necesare vieţii, precum izoleucină şi tritofan.
- 21 de minerale, zinc, cupru, fosfor, calciu, seleniu, inclusiv germaniul, un element chimic foarte rar găsit în mâncare.
- Zeaxantină şi Betacaroten mai mult decât în morcovi, o excelentă sursă de medicament natural pentru vedere.
- De 400 de ori mai multă vitamină C decât în portocale!
- Vitaminele B1, B2, B6, B12 şi vitamina E;
- 8 polizaharide şi 6 monozaharide;
- 5 acizi graşi nesaturaţi, include acid linoleic, acid alfa-linolenic, acid beta-sitosterol şi alţi fitosteroli.
- 5 carotenoide, include beta-carotenul, luteină, numeroşi pigmenţi fenolici cu acţiune antioxidantă.
- calciu, contine cc 10% (la 100 g fructe) din doza zilnică recomandată
- potasiu, fructele goji conţin 1,132 mg/100 g = 24% DZR.
- Iod, 9 mg/100g=100% DZR
- zinc, 2 mg /100g=18%DZR
- seleniu, 100 g de fructe conţine 50 micrograme=91%DZR
- riboflavina, 100 g fructe conţine 13 mg=100% DZR
- vitamina C, de la un conţinut de 29 mg/100g=32% DZR la 148 mg/100g=163% DZR (în funcţie de specie).
- beta-caroten: 7 mg/100g - zeaxantina, de la 25 mg/100g la 200mg/100g.
Valoarea mare face din fructele goji, una dinte cele mai bogate plante în zeaxantină.
Peste 77% din totalul de carotenoide prezente în fructele goji este zeaxantină.
- polizaharide sunt constituentul major din aceste fructe, reprezentând peste 33% din fruct.
 
Modalităţi de consumare: Fructele Goji pot fi consumate sub formă de fructe uscate, fructe proaspete, ingredient în salate, supe, ceai, ingredient în prăjituri, ciocolate, îngheţate, sucuri de fructe Goji, vin de fructe Goji, lichior de fructe Goji.
Inainte cu 30 min de a lua micul dejun, consumati un pumn de fructe goji(25 g).
Fructele fiind uscate necesita o mastecatie lenta, constienta, mecanism prin care vom simti savoarea si aroma specifica.
Efectele sale terapeutice pentru consumatorii constanti al acestui fruct sunt in principal urmatoarele:
• Au un efect energizant, usor constatabil;
• Imbunătățesc acuitatea vizuală prin componentele beta-caroten și zeaxantină;
• Au un puternic efect antiinflamator;
• Intăresc sistemul imunitar datorită polizaharidelor conținute. Polizaharidele normalizează presiunea sangvină, reduc nivelul de colesterol, acționând ca și antiinflamator. Aceste zaharuri pot inhiba creșterea tumorilor;
• Imbunătățesc circulația sangvină;
• Incetinesc procesul de îmbătrânire prin cantitățile mari de antioxidanți conținute (se spune că fructele Goji ocupă primul loc în ierarhia alimentelor ca și concentrație de antioxidanți);
• Antocianozidele sunt antioxidanţi puternici care contribuie la îmbunătăţirea circulaţiei capilare, la îmbunătăţirea structurii colagenului, acţionează împotriva inflamaţiilor, conferă imunitate bacteriană şi virală şi adaptarea sistemului imunitar şi reglarea regimului cardiovascular;
• Conţin fitonutrienţi (numite polizaharide şi gliconutrienţi) care inhibă peroxidarea lipidelor.
 
Fructele Goji pot fi consumate sub formă de fructe uscate, fructe proaspete, ingredient în salate, supe, ceai, ingredient în prăjituri, ciocolate, îngheţate, sucuri de fructe Goji, vin de fructe Goji, lichior de fructe Goji.
Pentru a avea efecte benefice pentru organism, se consuma intre 20- 30g de fructe Goji pe zi.
 
http://www.malagnat.ro/fructe uscate-seminte